Nasze lekcje

Dzień Ziemi'2015 w klasach 2b i 2 d pod opieka pani Joanny Marczak

 

Klasa 6c zaprasza w Tatry.Krzyżówka nie należy do łatwych...

 

 

Kolejna lekcja o regionach Polski.Nowy Sącz

Czy wiesz, że...

... jedna bateria typu „paluszek” trwale zanieczyszcza  1m3 ziemi, a  jedna bateria zegarkowa  zawierająca srebro skutecznie skaża od 5000 do 50 000 litrów wody? Baterie oraz sprzęt elektroniczny są zagrożeniem dla środowiska głównie przez obecność w nich metali ciężkich takich jak ołów, kadm i nikiel, rtęć. Metale ciężkie mogą być przyczyną ostrych i przewlekłych zatruć u ludzi i zwierząt.

Uczniowie klasy IV c w trosce o środowisko oraz zdrowie swoje i swoich najbliższych wykonali pudełka na zużyte baterie. Najpiękniejsze z nich zostały nagrodzone ocenami celującymi.

A Ty? Gdzie wyrzucasz baterie?

 

Lekcja o powstaniu listopadowym w klasie 6c SP

Pamiątki z wakacji klasy 4d SP

 

Przez żołądek do... głowy, czyli kuchnie regionalne na lekcjach wiedzy o Polsce

Przez kilka dni w naszej szkole powiało prawdziwymi polskimi zapachami i smakami. Na lekcjach wiedzy o Polsce prowadzonych przez panie: Martę Wybraniec i Agnieszkę Gracz  mogliśmy poczuć się jak w domu babci.

Uczniowie  przy pomocy swoich rodziców przygotowali wiele dań typowych dla kuchni regionu, z którego pochodzą. Okazało się, że zarówno dzieci jak i rodzice podeszli do tego pomysłu bardzo poważnie i w klasie zaroiło się od różnych smakołyków. Czego tam nie było: zupy, sałatki, ciasta, placki, kluski, oscypki, krokiety, bigos, pańska skórka, rolady, kartacze, zalewajka i wiele innych  potraw, od których nazw aż ślinka ciekła! Każdy mógł spróbować pyszności przygotowanych przez swoich kolegów. Oprócz tego, że to najlepszy sposób na poznanie kuchni polskiej , to także świetna zabawa. Niejednokrotnie okazywało się, że ta sama potrawa istnieje  w różnych regionach kraju pod zupełnie inną nazwą!

 

Uczniowie nauczyli się, że warto dbać o nasze kulinarne dziedzictwo, a w kuchni polskiej- podobnie jak w kuchniach innych państw-  drzemie wiele różnorakich i unikalnych smaków, których nie można skazać na zapomnienie. To były pyszne lekcje!

Lekcja kultury, wyjście do kina…

     Interesującym dopełnieniem poznania twórców i dzieł literackich jest zapoznanie uczniów z filmem czy sztuką teatralną. Właśnie dlatego pani Marta Majchrzak wybrała się z klasą I a gimnazjum do kina. Na takiej lekcji uczeń poznaje filmy jako autonomiczne dzieła sztuki, a ich analiza i interpretacja prowadzi do kształcenia znajomości świata filmu oraz wrażliwości etycznej i estetycznej. Poza tym wspólne wyjście klasy do kina sprzyja integracji nauczycieli z uczniami.

    "Godzilla" w reżyserii Garetha Edwardsa,bo na taki film wybrała się klasa, to nie tylko akcja o wielkim potworze. To film o relacjach rodzinnych, o uczuciach, o stracie bliskiej osoby.  Prezentuje on uniwersalne wartości, którymi kieruje się człowiek w chwili zagrożenia życia bliskich mu osób. Dodatkowym atutem były efekty specjalne. Podczas zajęć dotyczące filmu  młodzież nie tylko uczy się analizować i interpretować dzieło filmowe, ale ma także możliwość wypowiedzenia własnej opinii na wiele tematów.

     Ważne jest, aby uczeń był dobrze przygotowany do odbioru różnych dzieł, bo każde z nich wzbogaca jego osobowość. Umożliwiając młodzieży spotkanie z kinem (zarówno klasyką jak i twórczością współczesną), umożliwiamy pogłębienie jej wiedzy na temat sztuki filmowej, rozwijamy jej wrażliwość i przygotowujemy do samodzielnego i świadomego obcowania z kulturą. Poza tym, takie wspólne wyjście uczy zachowań w codziennych sytuacjach jak: samodzielny zakup biletu, pomoc koleżance, koledze a także savoir-vivru w miejscach publicznych czy orientacji w terenie.Nadchodzą wakacje. Drodzy rodzice, wykorzystajmy ten czas na obcowanie z kulturą; zabierzmy dziecko do kina, teatru, na koncert.

Serdeczne podziękowania dla pani Agnieszki Nowak, która pomogła mi zapanować nad tą  żywiołową gromadką.

 

Letnia lekcja j.polskiego w klasie 2 a gimnazjum

„Michał jakiśtam” Ewy Nowak  to jedna z ostatnich lektur omawianych  w tym roku szkolnym w drugiej klasie gimnazjum. By jednak poznanie tej ciekawej książki odbyło się w inny sposób niż zwykle, nauczycielka języka polskiego- pani Marta Majchrzak- zaproponowała młodzieży udział w zajęciach plenerowych.

Omawianie lektury rozpoczęło się od dyskusji o tym, jaki wpływ na nasze życie ma rodzina, jaki model rodziny uczniowie chcieliby stworzyć w przyszłości? Czy problemy, jakie miała główna bohaterka Edyta, również ich dotyczą? Padały szczere,  smutne, a czasem zabawne odpowiedzi. Następnie uczniowie wykonywali prace w grupach.Dobrze, że Michał miał tego dnia piłkę, gdyż o kolejności prezentowania prac decydował mały turniej sprawnościowy.Przyjemnie, słonecznie i owocnie- tak wyglądały tego dnia lekcje II b. Cieszę się, że pracuję z tak mądrymi młodymi ludźmi. Dziękuję Im za tę lekcję.

Marta Majchrzak

 

 

 

 

Obraz: